lauantai 27. huhtikuuta 2013

Lauantain jauhoton suklaakakku

Jihuu, ihana kevät sää! Mun lenkkeilyinspiraatio on kestänyt jo reilut kaksi viikkoa ja olen jopa juossut lenkkejä, tai no ainakin osan niistä. Ihan huippufiilis koska mä olen aina ollut maailman huonoin juoksija, joten nyt toivo elää, josko tää tästä lähtiisi pikkuhiljaa. Okei, tästä voisi nyt saada jotenkin sellaisen kuvan, että mun elämä on viimeaikoina ollut tosi terveellistä ja skarppia, vaikka tottapuhuen mm. torstaina aloiteltiin vappua Trivial Perseiden muodossa. Ei niin terveellistä tai skarppia menoa.

Maanantaina startataan vappu oikein kunnolla, lähdetään nimittäin miehen ja pikkusiskon kanssa reissulle Lappeenrantaan. Siellä on tarkoitus juhlia kavereiden uutta kämppää ja muutenkin treffata ihania ystäviä pitkästä aikaa. Aika hauskaa, mä en nimittäin koskaan ole aiemmin käynyt edes Lappeenrannassa. Huomenna olisi tarkoitus värkätä tippaleipiä mukaan matkaan, mutta saa nähdä kuinka niiden kanssa käy. Jos päivitystä kyseisistä leipomuksista ei näy, ne eivät luultavasti ole onnistuneet aivan kuin strömsöössä. Tämä kakku onnistui kuitenkin ihan kivasti, joten tässä tulee ohje:

Jauhoton Suklaakakku (20cm irtopohjavuoka)

125g voita
125g tummaa suklaata
1dl sokeria
1dl kaakaojauhetta
3 kananmunaa

Sulata voi sekä suklaa kattilassa tasaiseksi massaksi. Lisää joukkoon sokeri koko ajan vatkaten. Lisää kananmunat joukkoon ja vatkaa voimakkaasti muutaman minuutin ajan. Siivilöi lopuksi joukkoon sokeriton kaakaojauhe, ja vatkaa tasaiseksi. Kaada taikina leivinpaperilla pingoitettuun irtopohjavuokaan ja paista 200 asteessa n. 15min.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti