keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Isän ruokablogi "Ei mitään hätää" ja vähän aamupalahommia

Viime viikonloppuna saatiin taas todistaa isän kokkaustaitoja. Siis oikeasti isä on ihan hyvä kokki kun sille päälle sattuu, mutta toteutus ja välillä makukin saa isältä kommentin "ei mitään hätää ihan hyvää se on". Ohrapuuron hiukan epäonnistuttua isä ryhtyi leipomishommiin. Iltapalaksi syntyi kuin syntyikin (isän mukaan) "suomalais-meksikolainen-sienipiirakka". Mittasuhteet piirakan aineksiin olivat vähintäänkin epämääräiset mutta muistaakseni se meni suunnilleen näin: paljon sipulia, paljon juustoa, vähän sieniä ja muutama jalopeno. Pohja oli tietääkseni valmis ruispiirakkataikina ja piirakka sai taikinasta vielä kauniit koristeetkin pinnalleen. Kuulemma salaattia tällaisen piirakan kylkeen ei kaivata vaan hyvä punaviini riittää mainiosti. Eli siitä vaan nyt kaikki kokeilemaan :D

En mä mitään saksia tarvitse

Meillä oli lauantaina tyttöjenilta vanhan työporukan tyttöjen kesken ja minä olin lupautunut leipomaan sinne leipää. Tällä kertaa olin niinkin luova että väkersin perus sämpylöitä mukaan syöminkeihin. Oli kyllä ihana ilta pitkästä aikaa tyttöjen kanssa, tuli jopa hieman ikävä vanhaa työpaikkaakin! :)


Tehtiin pikkusiskon kanssa myös pari päivää sitten ihana aamupala! Mä en ole mitään aamupalaihmisiä noin niinkun yleensä, koska olen aamuisin niin laiska mitään väsäämään. Mutta tällainen myöhäinen aamiainen pannareiden ja smoothieiden kanssa sopii myös mulle. Kokeilimme tehdä banaanipannareita, joita näkee tänäpäivänä jokaisessa terveysblogissa. Pannarit oli tosi hyvän makuisia mutta paistaminen oli kyllä aika vaikeaa. Ilmeisesti niitä olisi tullut kypsytellä pidempään miedolla lämmöllä, tai muuten käy kuin meille eli pannari on sadassa osassa paistinpannulla. Ohje oli tosi summittainen, mutta siis suunnilleen 2 kananmunaa ja 1 banaani voisi olla oikea suhde. Mitään muutahan tuohon ohjeeseen ei siis tulekaan.


Smoothieainekset


1 kommentti:

  1. kyllä, banskulettujen oikea suhde on 2 munaa, 1 banaani. :) itekin oon niitä tehnyt ja nimenomaan siinä paistamisvaiheessa oli ongelmia mullakin!

    VastaaPoista